Effect van een Kettlebell Workout

Wil je (meer) gaan sporten? Wil je snel en efficiënt vet verbranden en spieren bouwen? Denk dan eens aan een kettlebell workout. Tijdens onze kettlebell trainingen worden alle oefeningen in hoog tempo herhaald. Daarom is het ook een met hoge intensiteit. Dit is ideaal voor je conditie. Uit onderzoek blijkt dat de conditie met ongeveer 6 % verbetert, als je aan kettlebell workout doet naast een normale kracht en/of conditietraining.

Onze kettlebell trainingen staan bekend om de persoonlijke benadering en professionele begeleiding!

Wil je een training bij ons proberen?

Effect van een kettlebell training

Een uur trainen en meer resultaat dan een heel uur kracht- of conditietraining doen? Met onze kettlebell workout kan het! Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een kettlebell workout één van de snelste methodes is om spiergroei te bevorderen en vetverbranding te stimuleren. Bij de Kettlebell workout worden namelijk diverse spiergroepen tegelijkertijd getraind. Daarmee verschilt onze kettlebell workout sterk van veel andere soorten trainingen, die meestal uitsluitend de nadruk leggen op spierkracht of op conditie.


De voordelen van een kettlebell workout

  • Betere focus
  • Betere conditie, ongeveer een verhoging van 6%
  • Snel buikvet verbranden, ons lichaam verbrand sneller buikvet tijdens korte intensieve trainingen
  • Verhoogt hormonen die spiergroei stimuleren
  • Helpt om energie te verbranden, waarmee je een gezond gewicht behoudt
  • Helpt bij rug- en spierklachten, je versterkt de spieren in je onderrug en verbetert de samenwerking van je spieren en skelet
  • Goed alternatief voor gewichtheffen en powerliften
  • Zorgt voor een betere sprongkracht, houding en coördinatie

Bewezen effectiviteit van kettlebell 

De kettlebell workout is zogezegd één van de meest effectieve trainingsvorm die er is. Veel bekende topsporters trainen met de kettlebell als onderdeel van hun trainingsprogramma. Maar ook voor mensen die al heel lang niets meer aan sport hebben gedaan en mensen met bepaalde fysieke beperkingen is een kettlebell workout een ideale manier om op een laagdrempelige manier het lichaam heel snel weer in topvorm te brengen.

Dat een kettlebell workout veel effectiever is dan de meeste andere vormen van training is ook bevestigd door onderzoekers van de Universiteit van Wisconsin. Zij hebben in 2010 een onderzoek uitgevoerd naar de resultaten van de kettlebell workout en ontdekten dat 20 tot 30 minuten trainen met de kettlebell net zo effectief is als 1 uur lang hardlopen en gewichtheffen in de sportschool.

Heb je ook interesse in onze kettlebell workout in Eindhoven en ongeving? Vraag direct een gratis proefles aan of neem contact met ons op. Wij geven leuke workouts in Eindhoven en de gehele omgeving van Eindhoven. Onze instructeurs zijn professionel en zeer ervaren en helpen je om jouw doelen te behalen.

Veelgestelde vragen