Effect van een kettlebell Workout

Wil je (meer) gaan sporten? Wil je snel en efficiënt vet verbranden en spieren opbouwen? Denk dan eens aan een kettlebell workout. Tijdens onze kettlebell trainingen worden verschillende afwisselende oefeningen in hoog tempo herhaald. Je sport hierdoor een uur lang met hoge intensiteit. Dit is ideaal voor je conditie en spieropbouw.

Onze kettlebell trainingen staan bekend om de persoonlijke benadering en professionele begeleiding!

Wil je een training bij ons proberen?

Effect van een kettlebell training

Een uur trainen en meer resultaat hebben dan 1,5 uur kracht- of conditietraining? Met onze kettlebell workout kan het! Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een kettlebell workout één van de snelste methodes is om spiergroei te bevorderen en vetverbranding te stimuleren. Bij een kettlebell training worden namelijk diverse spiergroepen tegelijkertijd getraind. Daarmee verschilt onze kettlebell workout sterk van veel andere soorten trainingen, die meestal uitsluitend de nadruk leggen op één focusgebied.


De voordelen van een kettlebell workout

  • Betere conditie, dit met ongeveer een verhoging van 6%
  • Snel buikvet verbranden. Het lichaam verbrand sneller buikvet tijdens korte intensieve trainingen
  • Verhoogt hormonen die spiergroei stimuleren
  • Helpt om energie te verbranden, waarmee je een gezond gewicht behoudt
  • Helpt bij rug- en spierklachten, je versterkt de spieren in je onderrug en verbetert de samenwerking van je spieren en gewrichten
  • Goed alternatief voor gewichtheffen en powerliften
  • Zorgt voor een betere sprongkracht, houding en coördinatie

Bewezen effectiviteit van kettlebell 

De kettlebell workout is zogezegd één van de meest effectieve trainingsvormen die er is. Veel bekende topsporters trainen met de kettlebell als onderdeel van hun trainingsprogramma. Maar ook voor mensen die al heel lang niets aan sport hebben gedaan of met bepaalde fysieke beperkingen is een kettlebell workout een ideale manier om op een laagdrempelige manier het lichaam snel weer in topvorm te brengen.

Dat een kettlebell workout veel effectiever is dan de meeste andere vormen van training is ook bevestigd door onderzoekers van de Universiteit van Wisconsin, Amerika. Zij hebben in 2010 een onderzoek uitgevoerd naar de resultaten van de kettlebell workout en ontdekten dat 20 tot 30 minuten trainen met de kettlebell net zo effectief is als 1 uur lang hardlopen en gewichtheffen in de sportschool.

Heb je ook interesse in onze kettlebell workout in Eindhoven en omgeving? Vraag direct een gratis proefles aan of neem contact met ons op. Onze instructeurs zijn professioneel en zeer ervaren. Daarnaast helpen ze je om jouw doelen te behalen.

Veelgestelde vragen